Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Nowy Sącz

Facebook, oprócz serwisów takich jak Instagram i Linkedin, to doskonałe miejsce, aby budować silną markę oraz tworzyć zaufanie wśród klientów. Jest wiele sposobów, aby robić to efektywnie, jednak bardzo ważne jest to, aby działać z rozmysłem. Warto przyjrzeć się kilku sposobom na to, aby w profesjonalnie prowadzony fanpage nie wdarła się nuda.

Nie pozwól na monotonię wśród zamieszczanych wpisów

Nie jest łatwo prowadzić fanpage ukierunkowany w konkretne zagadnienie, szczególnie jeśli firma działa w wąskiej branży lub w branży, która w gruncie rzeczy nie jest zbyt ciekawa dla przeciętnego użytkownika. Jeśli podobny temat jest poruszany kilkukrotnie to z pewnością może wywołać znudzenie. Warto zastanowić się po pierwsze nad wydźwiękiem danej treści – czy zawsze musi to być artykuł lub krótki tekst? Może warto zamieścić zdjęcie, albo zamiast artykułu sformułować z niego pytanie, które może trafić do szerszego grona odbiorców, którzy będą chcieć wyrazić swoją opinię. Różnorodność dostarczanych treści jest niezwykle kluczowa i trudno się z tym nie zgodzić. Wystarczy jednak urozmaicić styl dostarczanych informacji poprzez przeplatanie ich treściami w różnej formie – może to być wideo, zdjęcia, galeria, zamiast kolejnego tekstu po prostu promocja lub zachęta do tego, aby społeczność nadesłała własne zdjęcia lub teksty na konkurs. Z wszelkich analiz statystycznych wynika, że Facebook bardzo lubi urozmaicony materiał na profilu. Wszelkie szablonowa działania nie są mile widziane i profil może ostatecznie tracić na ilości wyświetleń.

Odłóż emocje i osobiste poglądy na bok

Przewidywalność zamieszczanych artykułów może stać się nudna. Szczególnie jeśli w teksty przemyca się osobiste poglądy któregoś z pracowników lub szefa, a to nie zawsze prezentuje oficjalne stanowisko firmy, bo czasem po prostu emocje mogą zagrać pierwsze skrzypce. Jeśli jednak wszystkie lub większość tekstów stanowi podium do wyrażania opinii i narzucania tej opinii innym to nie wpłynie to w żaden pozytywny sposób na postrzeganie marki takiej firmy. Utwierdzi to tylko w przekonaniu osoby o przeciwnych poglądach do tego, że nie warto inwestować w produkty takiej firmy, bo ma ona odmienne zdanie od nas samych, do tego chęć kasowania negatywnych komentarzy wzbudza dodatkowe emocje, które mogą ostatecznie zniszczyć cały fanpage.

Śledź komentarze i działaj aktywnie odpowiadając na pytania

Firma, która dba o właściwą, a więc przyjazną i otwartą komunikację, jest postrzegana jako godna zaufania. Ignorowanie pytań w komentarzach do niczego dobrego nie prowadzi, a wręcz przeciwnie – utwierdza odwiedzających firmowy fanpage w przekonaniu, że nie ma możliwości komunikacji zwrotnej, a fanpage stanowi jedynie zlepek tekstów promocyjnych. Po pewnym czasie doprowadzi to do tego, że ludzie znudzeni jednostronną komunikacją nie będą już ciekawi tego co jest zamieszczane na fanpage’u.

Chcesz na własne oczy sprawdzić jak to robimy? Wejdź na naszą stronę internetową i sprawdź portfolio!