Powiat Nowy Sącz: Ruszyła kampania edukacyjna Słodki, słodszy... cukrzyca!”

1 min czytania

W mediach rozpoczęła się kampania edukacyjna Słodki, słodszy… cukrzyca!” Jej głównym celem jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom, jak dużo cukru spożywamy bezrefleksyjnie i bezwiednie.

W ramach kampanii, Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z TVP oraz Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków propaguje w telewizji publicznej spot Nie przesadzaj nie przesładzaj!”. Ponadto, przez siedem kolejnych tygodni, w każdy poniedziałek, w programie Pytanie na Śniadanie w TVP2 pokazujemy jak słodko, przyjemnie, cicho i podstępnie cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu - od zakupów po przekąski, nagradzanie dzieci słodyczami, pocieszanie smutków, uciszanie napięcia nerwowego czy łatanie nudy.

Trwająca pandemia koronawirusa przyczyni się niestety do wzrostu nadwagi. Powody są oczywiste: kwarantanna, praca zdalna, mniejsza aktywność fizyczna, pogorszenie stanu psychicznego. Jedną z reakcji na pogorszony nastrój czy depresję jest zwiększony apetyt, szczególnie, gdy nie wychodzi się z domu.

Celem akcji Narodowego Funduszu Zdrowia jest budowanie świadomości społecznej o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości oraz cukrzycy, a także uczyć nowych, korzystnych zdrowotnie wyborów.

Źródło: Małopolski oddział NFZ

Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu, nowosadecki.pl/pl/ruszyla-kampania-edukacyjna-slodki-slodszy-cukrzyca

Autor: krystian