Żelbetowe pale i skrzynkowy przepust mają ostudzić osuwisko we Florynce

1 min czytania
Żelbetowe pale i skrzynkowy przepust mają ostudzić osuwisko we Florynce

Prace przy stabilizacji skarpy i odbudowie drogi na odcinku Ropa–Wawrzka–Florynka weszły w końcową fazę. Mieszkańcy powiatu nowosądeckiego mogą spodziewać się przywrócenia przejezdności już w połowie listopada. Inwestycja została sfinansowana w dużej części ze środków rezerwy celowej budżetu państwa.

  • Stabilizacja osuwiska i nowe konstrukcje
  • Przepust skrzynkowy i harmonogram prac

Stabilizacja osuwiska i nowe konstrukcje

Na miejscu wykonawcy zastosowali palisadę z żelbetowych pali wierconych — każde o długości około 10 m i średnicy 0,5 m, połączonych żelbetowym oczepem. Skarpa została dodatkowo wzmocniona konstrukcjami oporowymi oraz narzutami kamiennymi przy wlocie i wylocie przepustu. Dzięki temu przygotowano nośne podłoże pod nową nawierzchnię drogi.

Przepust skrzynkowy i harmonogram prac

Dotychczasowy przepust rurowy zastąpiono konstrukcją skrzynkową o świetle 3×2 m i długości niemal 25 m. Po ułożeniu warstw konstrukcyjnych jezdni planowany termin oddania przejezdnego odcinka to połowa listopada. Cała inwestycja kosztuje 2,14 mln zł, a dofinansowanie pokrywa 80% kosztów kwalifikowalnych.

Wykonane prace obejrzeli członkowie Rady Powiatu Nowosądeckiego — Anna Radzik i Jan Gruca, a także wicestarosta Antoni Koszyk, który podziękował wykonawcom za profesjonalne zrealizowanie zadania i podkreślił znaczenie inwestycji dla okolicznych mieszkańców.

na podstawie: Powiat Nowosądecki.

Autor: krystian