Kampanie Google Ads uchodzą za skuteczną formę reklamy, która gwarantuje błyskawiczną widoczność w sieci i zarazem wzrost liczby klientów. Jednak w rzeczywistości czasem zdarza się tak, że pomimo reklamy w wyszukiwarce niektóre firmy nie zauważają napływu nowych klientów. Zdziwieni tym stanem rzeczy pytają – dlaczego? Jak to wytłumaczyć?

Reklama to jedno, a atrakcyjność oferty to druga sprawa

Każdy chyba zdaje sobie sprawę z tego, że na kwiaty, które są już zwiędnięte i częściowo pozbawione płatków nikt się nie zdecyduje, nawet jeżeli będą oferowane za pół darmo, a sprzedawca będzie reklamował je na wiele różnych skutecznych sposobów. Tak samo jest z ofertą innych firm. Co z tego, że strona firmy będzie na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, skoro jej oferta nie wygląda najlepiej – usługi czy produkty są słabej jakości, a sama strona wygląda tak, że nie chce się na niej przebywać nawet chwili. To może wpłynąć na szybką rezygnację potencjalnych klientów. Dlatego, zanim ktokolwiek zabierze się za przeprowadzenie profesjonalnej kampanii Google Ads, powinien zająć się swoją stroną, jej wyglądem, zamieszczoną na niej ofertą itd.

Optymalizacja strony i profesjonalne opracowanie oferty

Firma, która zamierza przeprowadzić kampanię Ads powinna zacząć od dogłębnego opracowania oferty. Musi udowodnić wszystkim, że zna się na tym, co oferuje i robi to na najwyższym poziomie, że ma doświadczenie i wiedzę, a w dodatku świadczy usługi czy oferuje produkty w konkurencyjnych cenach. Informacje te muszą być przekazane w odpowiedni sposób, trafiający do potencjalnych klientów. Wystarczy posłużyć się hasłem kampania adwords Warszawa, aby znaleźć fachowca, który przygotuje profesjonalne teksty sprzedażowe, także odpowiednie pod kątem seo, a także pomoże w opracowaniu całej zawartości strony. Co więcej, po przeprowadzeniu tych czynności pozostanie tylko wykonać profesjonalną kampanię Adwords, aby uzyskać zamierzony efekt.

Skuteczność zależy też od doboru słów kluczowych

Trzeba pamiętać o tym, że są różne rodzaje stron internetowych. Każda dotyczy innej tematyki. Każdej szuka się w inny sposób, posługując się innymi słowami. Ważne jest tu to, aby w odpowiedni sposób dobrać słowa kluczowe. Zadanie dla niektórych nie jest proste i to z wielu powodów. Eksperci natomiast mają narzędzia, dzięki którym można łatwo sprawdzić, jakimi słowami posługują się internauci, którzy trafiają na określoną stronę. Te frazy, na które jest najwięcej wejść, warto zastosować tworząc kampanię Google Ads. Jeżeli w kampanii zostaną ustawione frazy, którymi nikt nigdy się nie posługuje, które nawet nie dotyczą zawartości strony, to nie ma co liczyć na efekty. Niestety dobór słów kluczowych jest tu naprawdę ogromnie ważny, więc jeżeli ktoś nie potrafi zrobić tego samodzielnie, powinien zlecić zadanie specjalistom. Na szczęście dziś można ich znaleźć bez najmniejszego problemu. Firmy oferujące tego rodzaju usługi są w każdym mieście, a wiele z nich świadczy usługi przez internet. 

Dlaczego czasem Google Ads nie zwiększa liczby klientów?