Jakie pozycjonowanie optymalizacja strony zagwarantuje nam w 2022 roku?

Podwalinami każdego efektywnego procesu pozycjonowania jest gruntowana optymalizacja witryny. To od niej w prostej linii zależy, czy dany serwis zawędruje wysoko w SERPach czy też nie uda mu się awansować do intratnej pozycji w pierwszej dziesiątce wyników. W poniższym krótkim artykule z pomocą ekspertów zaprezentujemy dwa najważniejsze w bieżącym roku zagadnienia związane z SEO i pozycjonowaniem.

Nowa optymalizacja – zwrot ku intencji i doświadczeniu użytkownika

Rok 2022 i poprzedzające go miesiące pokazały wyraźnie, że Google w pierwszej kolejności stawia na zapewnienie komfortu internaucie, a dopiero potem zwraca uwagę na kwestie związane z tak zwanym technicznym SEO. Specjaliści od pozycjonowania bardzo szybko zabrali się za optymalizację witryn uwzględniając zagadnienia z zakresu User Experience (UX), które kładą nacisk na zapewnianie odbiorcy komfortu i doskonałego doświadczenia w obcowaniu ze stroną WWW.

Gigant z Moutain View powołał nawet do życia trzy nowe, wpływające na pozycję w rankingu stron czynniki powiązane z jakością obsługi internauty z krwi i kości. W skład tak zwanych Core Web Vitals wchodzą LCP mierzący wydajność wczytywania się strony, FID sprawdzający jej interaktywność oraz CLS zajmujący się stabilnością wizualną.

Oczywiście techniczne czynniki, takie jak chociażby zapewnienie szablonowi istotnych certyfikatów bezpieczeństwa dalej będą ważne, jednak prymat ma dążenie do zapewnienia użytkownikom pozytywnych wrażeń.

Źródło: afterweb.pl

Optymalizuj dla urządzeń mobilnych!

Jeśli weźmiemy pod uwagę pozycjonowanie optymalizacja strony pozostaje kluczowym elementem całego procesu. W ostatnich miesiącach oblicze SEO zmieniło się jednak na dobre, bowiem właśnie w roku 2021 Google zdecydowało się na całkowite przejście na indeksowanie mobilne. W praktyce oznacza to, że liczy się jedynie smartfonowa odsłona naszego serwisu a desktop i większe rozdzielczości pozostają jedynie nieznacznym dodatkiem do funkcjonalności i formy przeznaczonej dla urządzeń przenośnych.

Obecnie więc każde SEO staje się SEO mobilnym i coraz ważniejszy staje się rzetelny design stron WWW. Warto na przykład postawić na responsywną formę szablonu, czyli taką, która automatycznie dopasowuje się do wielkości ekranu, na którym jest przeglądana. Jeśli nie masz pojęcia od czego zacząć przystosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki, zdaj się na wiedzę ekspertów, takich jak ci z AFTERWEB. W ich rękach Twój serwis zyska przyjazny użytkownikowi kształt i stanie się istną maszyną do internetowej sprzedaży.