Kinoterapia łączy psychologię i film w szkołach — sprawdź

2 min czytania
Kinoterapia łączy psychologię i film w szkołach — sprawdź


Film jako narzędzie wychowawcze trafia do szkół — program KINOTERAPIA łączy psychologię i filmoznawstwo, by wzbogacić lekcje etyki, wychowania do życia w rodzinie i języka polskiego w szkołach podstawowych i średnich.

  • Kinoterapia w naszych szkołach — program trafia do szkół podstawowych i średnich
  • Jak działa program i co da nauczycielom w mieście

Kinoterapia w naszych szkołach — program trafia do szkół podstawowych i średnich

Do szkół trafia propozycja zajęć, która wykorzystuje seans filmowy nie tylko jako formę rozrywki, ale jako instrument edukacji i profilaktyki. Inicjatywa jest adresowana bezpośrednio do uczniów szkół podstawowych i średnich i ma pomóc nauczycielom oraz wychowawcom uzupełnić szkolne treści wychowawcze.

KINOTERAPIA – BLISKIE SPOTKANIA PSYCHOLOGII Z FILMEM to projekt psychologiczno-filmowy kierowany do szkół podstawowych i średnich, wykorzystujący film jako ważne narzędzie w procesie edukacji i profilaktyki.

Program proponuje scenariusze zajęć i moderowane dyskusje po projekcjach, które można włączyć do lekcji lub zajęć pozalekcyjnych. Dzięki takim spotkaniom uczniowie mają szansę przepracować trudne tematy w bezpiecznej formie oraz rozwijać umiejętność krytycznego odbioru mediów.

Jak działa program i co da nauczycielom w mieście

Autorski projekt powstał przy współpracy specjalistów z dwóch dziedzin: psychologii i filmoznawstwa. Dzięki temu materiały łączą perspektywę terapeutyczną z analizą filmową — narzędzia są dostosowane do wieku uczestników i celów edukacyjnych.

Program KINOTERAPII powstał we współpracy psychologa i filmoznawcy i jest propozycją zajęć mających na celu uzupełnienie tematów podejmowanych w szkole, m.in. podczas lekcji etyki, wychowania do życia w rodzinie, języka polskiego.

W praktyce oznacza to gotowe scenariusze, propozycje filmów i pytania do dyskusji, które nauczyciele mogą wykorzystać na lekcjach etyki, wychowania do życia w rodzinie czy języka polskiego. Projekt stawia na aktywne zaangażowanie uczniów: analizę postaw bohaterów, refleksję nad emocjami i konsekwencjami decyzji, a także rozwijanie umiejętności komunikacji grupowej.

Jeśli reprezentujesz szkołę lub jesteś nauczycielem zainteresowanym wprowadzeniem zajęć kinoterapeutycznych, warto skontaktować się z organizatorami projektu w celu uzyskania szczegółów dotyczących programu, dostępnych materiałów i ewentualnych szkoleń dla kadry.

Na podstawie: MCK Sokół

Autor: krystian