Purcell w Sączu: młode głosy i mistrzowie w „Dydonie i Eneaszu” otworzyli IUBILAEI CANTUS

W sali, która od lat kształtuje wokalne kariery, zabrzmiała barokowa opowieść o miłości i przeznaczeniu. Nowosądeckie Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ stało się sceną spotkania doświadczonych artystów z młodym pokoleniem śpiewaków podczas koncertowego wykonania opery Henry’ego Purcella w ramach festiwalu IUBILAEI CANTUS.
- Wystąpienia łączą pokolenia i potwierdzają rangę konkursu im. Ady Sari
- Pod dyrekcją Adama Banaszaka orkiestra i chór zbudowały barokową lekkość i precyzję
- Ten koncert przypomniał, że Nowy Sącz to miejsce, gdzie rodzą się kariery
Wystąpienia łączą pokolenia i potwierdzają rangę konkursu im. Ady Sari
W centrum wieczoru wyróżniała się postać Małgorzaty Walewskiej, która jako Czarownica zaprezentowała głos o rozmachu i sceniczną obecność, kontrastując z liryczną Dydoną w wykonaniu Etīny Emīliji Saulīte oraz szlachetnym Eneaszem Davida Roya. W obsadzie pojawili się też laureaci i uczestnicy Międzynarodowego Konkursu im. Ady Sari: Sylwia Olszyńska (Belinda), Sonia Dettlaff (Pierwsza Wiedźma), Elwira Janasik (Druga Wiedźma), Justyna Bluj (Druga Dama), Artur Plinta (Spirit) i Łukasz Nowak (Żeglarz). Ich obecność była konkretnym dowodem, że idea konkursu zrodzona w Nowym Sączu przynosi realne owoce, a młodzi soliści potrafią stanąć ramię w ramię z utytułowanymi artystami. 😊
Pod dyrekcją Adama Banaszaka orkiestra i chór zbudowały barokową lekkość i precyzję
Pod batutą Adama Banaszaka orkiestra Arte dei Suonatori oraz Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia stworzyli klarowne, pełne finezji brzmienie, które doskonale służyło Purcellowskiej narracji. Interpretacja dyrygenta wykazywała świadomość historycznego stylu, dzięki czemu widowisko brzmiało świeżo, a zarazem autentycznie. Publiczność nagrodziła wykonawców długimi brawami — efekt był taki, że wieczór wyglądał jak spotkanie dwóch epok i kilku pokoleń artystów.
Ten koncert przypomniał, że Nowy Sącz to miejsce, gdzie rodzą się kariery
Koncertowe wykonanie „Dydony i Eneasza” otworzyło tegoroczne IUBILAEI CANTUS i pokazało, że lokalne sceny potrafią scalać tradycję z ambitnym wsparciem dla młodych talentów. To, co wydarzyło się w sali im. Lucjana Lipińskiego Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ w dniu 8 listopada, było jednocześnie artystycznym wydarzeniem najwyższej próby i dowodem na sens działalności konkursu im. Ady Sari — miejsca, które od czterech dekad inwestuje w głosy gotowe na międzynarodową scenę. 🎶
na podstawie: Małopolskie Centrum Kultury.
Autor: krystian

