Sensus w SOKÓŁ - millenialskie rozterki, lalki i czuła dramaturgia

Małopolski finał programu Teatr Polska zabrzmiał intymnie i świeżo - w centrum opowieści znalazła się para trzydziestolatków i ich codzienne pęknięcia. Spektakl “Sensus” w widoczny sposób łączy aktorstwo z formą lalkową, oferując publiczności podróż przez zauroczenie, rutynę i próbę porozumienia. 🎭🙂
- Sensus opowiada o relacjach, które zaczynają się od zauroczenia i gęstnieją w mikropęknięciach
- Twórcy łączą choreografię, światło i dramaturgię, żeby emocje mogły mówić same za siebie
Sensus opowiada o relacjach, które zaczynają się od zauroczenia i gęstnieją w mikropęknięciach
Spektakl prowadzony przez twórców Natalię Sakowicz i Macieja Cempurę przygląda się bliskości z wyczuciem - bez patosu, za to z precyzją dialogu i ruchu. Lalki zaprojektowane przez Olgę Ryl-Krystianowską i zespół Czyni Cuda nie są tu tylko dodatkiem teatralnym, lecz metaforą wewnętrznych stanów bohaterów - nadziei, frustracji i bezradności. 🪆💔
Twórcy łączą choreografię, światło i dramaturgię, żeby emocje mogły mówić same za siebie
Reżyserka Agata Puszcz prowadzi narrację tak, by scena nie była pouczająca, lecz bliska i sugestywna. Dramaturgia Zuzanny Bojdy daje ramę dla naturalnej, współczesnej historii, a choreografia Izy Szostak i reżyseria światła Prota Jarnuszkiewicza precyzyjnie kierują uwagą widza tam, gdzie emocje stają się najważniejsze. Całość wypada spójnie - estetycznie dopracowana forma podkreśla treść, nie przesłaniając jej. ✨
Spektakl zamknął program Teatr Polska w sposób, który trudno uznać za przypadek - to tytuł dojrzały, subtelny i poruszający, pozostawiający przestrzeń do refleksji. Pokaz odbył się 26 listopada w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ i okazał się mocnym akcentem finałowym tegorocznej odsłony. 🎭👏
Autorka recenzji - Agata Życzyńska - oceniła “Sensus” jako udane zwieńczenie cyklu, spektakl łączący błyskotliwość z czułością.
na podstawie: Małopolskie Centrum Kultury.
Autor: krystian


