Termin "SEO" często pojawia się w dyskusjach o tym, jak zwiększyć widoczność witryny w Internecie. Ale co to właściwie oznacza? Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jeśli masz witrynę WordPress, masz doskonałą okazję, aby zarówno poprawić jej widoczność w wyszukiwarkach, jak i przyciągnąć więcej odwiedzających bezpośrednio na swoją stronę z wyszukiwarek i poprawić jej pozycjonowanie w Google. Jeśli czytasz ten artykuł, to zapewne wiesz już, że platforma ta jest jednym z najpopularniejszych istniejących obecnie systemów CMS. Ponad 25% wszystkich stron internetowych jest zbudowanych w oparciu o WordPress. Ma on tak wiele zalet, ponieważ jest niezwykle wszechstronny i zawiera mnóstwo gotowych szablonów i funkcji, z których każdy może z łatwością korzystać. Aby dowiedzieć się więcej o SEO, zobacz nasz wpis na blogu o SEO dla projektantów stron internetowych
Dlaczego SEO jest ważne dla witryn WordPress i jak skutecznie ulepsza pozycjonowanie?
WordPress to najpopularniejszy system CMS na świecie. Jest używany na ponad 28% wszystkich stron internetowych - co stanowi ogromny odsetek! Dlatego właśnie WordPress jest bardzo atrakcyjną opcją dla właścicieli stron internetowych i blogerów, ponieważ jest łatwy w użyciu i ma wiele wbudowanych funkcji. Jest również przyjazny dla SEO, co sprawia, że większość osób nie ma wątpliwości co do jego wyboru. W rzeczywistości WordPress jest tak dobry pod względem SEO, że agencje projektujące strony internetowe często wykorzystują go jako podstawową platformę dla stron swoich klientów. Dzieje się tak dlatego, że tak łatwo jest dostosować WordPressa do własnych potrzeb, co pozwala projektantom zbudować witrynę zoptymalizowaną od podstaw pod kątem najwyższych pozycji w wyszukiwarkach.
Spraw, by Twoja witryna była łatwa w nawigacji i przyjazna dla użytkownika
Jednym z najważniejszych czynników decydujących o tym, że witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania, jest nawigacja. Nie chcesz, aby odwiedzający Twoją stronę gubili się lub mieli problemy ze znalezieniem tego, czego szukają. Upewnij się, że nawigacja jest łatwa w użyciu i ma sens. Postaraj się ograniczyć liczbę kliknięć potrzebnych do znalezienia poszukiwanych informacji i upewnij się, że jest oczywiste, gdzie należy kliknąć, aby wrócić do poprzedniej strony. Zadbaj również o to, aby Twoja strona była przyjazna i przyjazna dla odwiedzających. Upewnij się, że ładuje się ona szybko, nie zawiera literówek ani błędów gramatycznych. Pamiętaj o przestrzeganiu wszystkich wytycznych Google w zakresie optymalizacji witryny i tworzenia treści przyjaznych dla użytkowników.
Wybierz właściwą platformę
Decydując się na wybór platformy dla swojej strony, upewnij się, że jest ona przyjazna dla SEO. WordPress jest jedną z najlepszych opcji, ponieważ jest bardzo łatwy do dostosowania. Możesz z łatwością wprowadzać zmiany i aktualizacje na swojej stronie. Możesz edytować lub dodawać posty, zmieniać motyw, a nawet budować witrynę od podstaw bez konieczności posiadania doświadczenia w kodowaniu. Upewnij się, że wybrałeś platformę, która pozwala na łatwe dostosowywanie witryny. Chcesz mieć możliwość zmiany i aktualizacji swojej strony w miarę rozwoju działalności i zdobywania nowych czytelników. Brak możliwości łatwej zmiany może bardzo zaszkodzić SEO witryny.